Türtk'lerde Aile Bağı (Facebook tartışması)

   
 


 

 

Ziyaretçi defteri

İletişim

Diğer Sitelerim

Güney Kafkasça

Güney Kafkasya Resimler

Kayadibi Köyü

Kayadibi Şiirleri

VELAT YAYLASI (Notlar)

VELAT YAYLASI (Fotoğraflar)

İlk Eğitim

Kimya Sözlüğü

HİDROLİK SANTRALLAR

Facebook Tartışmalarından (TOPLULUK)

ARTEMİS TARTIŞMASI

Facebook Tartışmalarından: TÜRK NEDİR

Divan Şiiri

TEHCİR (facebook tartışması)

Facebook Tartışmalarından: (TAŞLAMA)

Facebook tartışmalarından: NAZIM HİKMET

KARL MARKS ve KOMİNİSTLİK (Facebook tartışması)

BARBAR (Facebook Tartışması)

Türtk'lerde Aile Bağı (Facebook tartışması)

MESNEVİ (Facebook Tartışması)

İrno ile Tirno

 


     
 




YABANCI: Deli Dumrul'un canını almaya azrail gelmiştir, ol tanrı ona acımış yerine can bulması kaydıyla canını bağışlamışdır. Deli dumrul anasına gider canını vermeye razı olmaz, babasına gider razı olmaz; en son sevdiği hayat yoldaşına gider, ama yerine canını vermesi için değil, kendisinden sonra evlenmesini söylemek için...deli dumrulun karısı erinin öleceğini duyunca şunları söyler,

görelüm hanum ne soylar:

21 saat önce · 99 ·BeğenBeğenmekten Vazgeç ·  · Paylaş

9 kişi bunu beğendi..

YABANCI: Ne dersin, ne soylarsın,

göz açup gördügüm,

gönül verüp sevdügüm,

koç yigüdüm, şah yigüdüm,

tatlu damag virüp sorışdıgum...

Bir yasdukta baş koyub emişdügüm...

Karşu yatan kara taglaru,

senden sonra ben neylerem?

21 saat önce · BeğenBeğenmekten Vazgeç · 9 kişiYükleniyor

Asya Öztekin: Ama karısı aşık olamamıştır, ona azrail kadar. tanrıya, sırt çevirmiştir azrail dumrul uğruna... ammaa tanrı yine bizi cezalandırmıştır; kadroda ki boşluk yüzünden, ölemiyoruz yahu ölemiyoruz..

21 saat önce · BeğenBeğenmekten Vazgeç · 1 kişiYükleniyor....

Dündar Taşer: dumrulun derdi neydi? kuru çay üzerine köprü ne için..

birini mi arıyor, aranıyor mu nedir? keseyi doldurup ne yapacak?

biri mantığı çözsün..

20 saat önce · BeğenBeğenmekten Vazgeç · 1 kişiYükleniyor....

Nurdem Yıldız: Kaşınıyordu..

Karısı da ona hadi git deli parçası. Senden başka yiğitmi yok. Kurtulursam karşi dağlar, şahbaz atlar bağişlıyacağim, koç yiğitler başkası için doğuracağım deyip evden kovalamıştır.

8 saat önce · BeğenBeğenmekten Vazgeç.

YABANCI: ‎(çeşm-i sansar)

"vergi" işlerinin hicvi orada söz konusu olan,deli dumrulun yaptığını ne halk ne de o halkın tanrısı hoş görüyordu.

4 saat önce · BeğenBeğenmekten Vazgeç.

Dündar Taşer: Deli Dumrul destanı, Türk'ün makus yazgısına itirazıdır. Başına gelen büyük moğol felaketinden sonra Türkler arasında yayılan kaderci (eş'ari) itikadın ve halkın sufilikten süfliliğe kayışına hiciv ve fakat cüzzi iradenin terkibinde had meselesine maturice bir çizgidir.

Türklerin moğol bozgunuyla içine düştüğü yılgın ve süfli hali Dumrul aracılığıyla çözümlüyor Korkut ata. Basitçe karmaşayı şöyle çözebiliriz bizde, yani biri çıksa deli dumrula deseki:" Ulan ben köprüden de geçerim sanada beş kuruş vermem..!" Onu alnından öpecek yani.

Dumrulun aradığı yiğitliktir, Türkün kaybolmuş cesaretidir. Zira Dumrulun paraya ihtiyacı olmadığını anasının ve babasının can yerine ortaya koyduğu onca mal mülkle açıklayabiliriz. Dumrul ve ailesi zenginmiş demek.Yani bu zorbalık para için değilse ancak yiğitliğin ve cesaretin aranmasına verilebilir...

Bunu nerden anlıyoruz peki? Destana bakılırsa Deli Dumrul'un Azrail'in peşine düşme sebebinden, Yani obadaki genç yaşta ölen bir yiğidin canını alan Azrail'e haddini bildirmek istemişti. (Destanı okuyanlar bilir) Burda karşımıza çıkan ana tema yazgıya itirazdır, zira geniş bir kabul tanrıya karşın dahi olsa itikada yeni bir kaderci temayül yüklemiştir.

Korkut Ata azarail imgesiyle de bu itirazın haddini ve Allah'ın cc yeryüzündeki muradıyla (Dumrulun hanımının aşkı) ilişkilendirerek aşkın hadsizliğini ve gücünü bildiriyor.

Ne o? beklemiyor muydunuz?

Dede Korkutu anlamak için Anadolu toprağını biraz koklamak gerekiyor..

Hatta her destan Türk tarihinin bazı dönüm noktalarını dehşetli bir şekilde izah eder. Zamanı geldikçe üzerinde konuşabiliriz.

şimdilik muhabbet vesselam.

yaklaşık bir saat önce · BeğenBeğenmekten Vazgeç · 1 kişiYükleniyor....

Nurdem Yıldız: Yukarıda, hikayede vurgulanan konunun dışıdan bakarak farklı cevap yazdim. Oysaki bizim kültürümüzde aile bağı kuvvetlidir. Hikayede vurgulandığı gibi eşler birbirinin yerine (bilhasa kadınlar) canını bile feda edebiliyor. Bu böyle olmasa idi, Doğu Karadeniz'de kadınlar küfe sırtta işte güçte, erkekler kahvede olmazdı. Bu gün gündemdeki kadın cinayetleri kadınların katlanmakta oldukları fedakarlıkların son aşamasıdır. Şu cumleler gene bunu gösteriyor " Kocamdır sever de, döver de. Karı koca arasındaki kavgaya karışılmaz." Kocasının evini terk eden kadını babası eve almaz. Türlü motivasyonlar uygulayarak geri gönderir. Polis karişmaz, Ayşe Paşalı olayında olduğu gibi. Kocası karısını polisin yanında tehtit eder, gene koruma yapılmaz. Kahrolası kültür, sonunda kadının ölümüne neden olur.


Dede Korkut Destanındaki Deli Dumrul tasfiri

 
 

Bugün 2 ziyaretçi (7 klik) kişi burdaydı!

 

 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol